loading...
بهترين مارک پاور بانک | فروشگاه اليتاسل
محیا یوسفی بازدید : 64 پنجشنبه 14 فروردین 1399 نظرات (0)

هر دستگاه الکترونیکی به ولتاژ برق مختلفی برای کار نیاز دارد. برای این که بتوانید دستگاهی را با استفاده از پاور بانک قابل حمل شارژ کنید، باید ولتاژ خروجی پاور بانک با ولتاژ دستگاه هماهنگ باشد. حتی اگر بهترین مارک پاور بانک را تهیه کنید، اما با دستگاه شما هماهنگ نباشد، کارایی خوبی نخواهد داشت. در زیر به نکاتی در مورد ولتاژ اشاره شده است.

ولتاژ عادی پاور بانک قابل حمل برای شارژ چیست؟

بیشتر شارژرهای قابل حمل تلفن مانند پاور بانک‌ها یا شارژرهای همراه، از 5 ولت برای شارژ تلفن و تبلت استفاده می‌کنند. این بدان دلیل است که دستگاه‌های الکترونیکی کوچک مانند تلفن‌ها و تبلت‌ها، دارای ولتاژ کاری استانداردی هستند که در تمامی این دستگاه‌های کوچک، این استاندارد رعایت شده است. اگر شارژری را برای شارژ این دستگاه‌ها انتخاب کنید که دارای ولتاژ کمتری باشد، مدار شارژ این دستگاه‌ها، تقریبا هیچ برقی را از خود عبور نمی‌دهد.

اگر شارژر مورد استفاده دارای خروجی ولتاژ بیشتر از 5 ولت باشد، مدار داخلی وسایل الکترونیکی تلفن یا تبلت خراب شده و آسیب می‌بیند. در زمان شارژ دستگاه‌های الکترونیکی خود، از این که شارژ قابل حمل و یا دیواری بتواند ولتاژ 5 ولت بدون نوسان ایجاد کند، مطمئن شوید. البته میزان شدن جریان شارژر را هم باید در نظر داشته باشید تا بتواند قدرت کافی را در اختیار دستگاه‌های الکترونیکی قرار دهد.

سایر دستگاه‌ها مانند لپ تاپ‌ها از 12 ولت برای شارژ استفاده می‌کنند. دلیل این است که آنها باتری‌های بزرگتری دارند و این باتری‌ها نیروی بیشتری را در خود ذخیره می‌کنند. برخی از پاوربانک‌های بزرگ را می‌توانید پیدا کنید که می‌توانند این میزان ولتاژ را تامین کنند، زیرا این گونه طراحی می‌شوند. برای پاور بانک قابل حمل این ولتاژ 5 ولت، یک استاندارد است.

ولت چیست؟

ولت یک واحد برای نشان دادن اختلاف پتانسیل الکتریکی است. یک ولت به عنوان تفاوت در پتانسیل الکتریکی بین دو نقطه از سیم رسانا تعریف می‌شود، یک ولت، مقدار انرژی تولید شده توسط یک ژنراتور یا باتری است که برای جابجایی یک کولن بار، به کار رود و کاری معادل یک ژول انجام دهد. هنگام برخورد با ولتاژ، به این فکر می‌کنید که جریان الکتریکی چگونه حرکت می‌کند و با چه سرعتی. ولتاژ جریان را ایجاد می‌کند، بدون آن شما به سادگی نمی‌توانستید برق داشته باشید.

ولتاژ چگونه بر شارژ تاثیر می‌گذارد؟

به عبارت ساده‌تر، اختلاف ولتاژ بزرگ‌تر باعث می‌شود تا بتوان قدرت بیشتری را انتقال داد. ولتاژ را می‌توان مانند اختلاف سطح در یک منبع آب در نظر گرفت. هر قدر منبع آب در ارتفاع بالاتری باشد، یا فشار بیشتری روی یک انتهای لوله و فشار کمتری در انتهای دیگر لوله وجود داشته باشد، در این صورت آب در جهت فشار کمتر جریان می‌یابد. همین مسئله در مورد ولتاژ نیز صادق است. الکترون‌ها، یا جریان الکتریکی، در جهت ولتاژ پایین‌تر از ولتاژ بالاتر دور می‌شوند. بنابراین هرچه اختلاف ولتاژ بزرگ‌تر باشد، می‌توان جریان بیشتری را در مدار به حرکت درآورد.

اختلاف ولتاژ بالا، در کنار شدت جریان بیشتر باعث شارژ سریع‌تر می‌شود. در یک پاور بانک قابل حمل که رواج زیادی دارد، شدن جریان بیشتر باعث شارژ سریع‌تر دستگاه‌های الکترونیکی می‌شود. البته برخی از انواع پاور بانک‌ها موجود هستند که قادر به ایجاد ولتاژ بالا در کنار جریان برق قوی هستند که برای راه‌اندازی وسایل برقی بزرگ کاربرد دارند.

ولتاژ و پاور بانک قابل حمل

پاور بانک قابل حمل معمولا دارای یک ولتاژ ورودی 5 ولت و یک ولتاژ خروجی 5 ولت (استاندارد ولتاژ تلفن‌ها و تبلت‌ها) هستند. مدار الکترونیکی داخل پاور بانک نیز می‌تواند حساس باشد. باید برای شارژ خود پاور بانک، از شارژی استفاده کنید که بتواند برق شهری را به خوبی تبدیل به برق مستقیم 5 ولت کند.
کار شارژرهای دیواری این است که ولتاژ را کاهش دهند و برق متناوب شهری را تبدیل به برق مستقیم مورد نیاز دستگاه‌های تلفن همراه، تبلت و یا شارژ پاور بانک کنند. برق خروجی از شارژر دیواری باید به گونه‌ای باشد که نوسانات برق ورودی، تاثیری در برق خروجی نداشته باشد و همواره ولتاژ و جریان ثابت در خروجی ایجاد شود.

اگر ولتاژ و یا جریانی که شارژر برای شارژ پاور بانک و یا دستگاه‌های الکترونیکی تولید می‌کند، بیشتر از توان دستگاه الکترونیکی شما باشد، مدار داخلی این وسایل آسیب می‌بینند. در برخی از مواقع، این خرابی به گونه‌ای است که بعد از چندبار شارژ آثار خود را نشان می‌دهد.

ولت تلفن و تبلت

همان طور که اشاره کردیم، بیشتر تلفن‌ها و تبلت‌ها برای شارژ شدن نیاز به برق مستقیم 5 ولت دارند تا به مدار الکترونیکی داخلی آنها آسیب نرسد. اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، هماهنگی ولتاژ شارژر و دستگاهی است که تصمیم دارید آن را شارژ کنید. معمولا پاور بانک قابل حمل استاندارد دارای ولتاژ خروجی قابل اطمینانی است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 828
  • بازدید کلی : 3,918